Zondag 2 februari 2014 (Søndag 2 februar 2014)
Vandaag kwam Judith haar broer, samen met zijn vriendin, naar Kopenhagen. We hebben ze een mooie,
uitgebreide tour doorheen Kopenhagen gegeven. De belangrijkste zaken kwamen aan
bod: Nyhavn, het gemeentehuis, Strøget, de Legowinkel, de Ronde toren....
Op de trein, op weg naar de broer van Judith, had ik iets heel
‘interessants’ ontdekt. Een blooper eigenlijk (opnieuw). Op mijn
maandabonnement staat er dat ik Judith Zaman heet (met mijn foto erop)! Bij
Judith was dit uiteraard juist omgekeerd. Gelukkig konden we er eens hard om
lachen!! :D
Zaterdag 1 februari 2014 (Lørdag
1 februar 2014)
Vandaag hebben we niet zoveel uitgespookt. Aangezien het
gisteren fuif was op de universiteit hebben we iets langer geslapen. Wanneer we
wakker waren en ons klaargemaakt hadden, gingen we naar Kopenhagen achter een
maandabonnement voor de bus en de trein.
Wanneer we opnieuw aankwamen in Herlev hebben we inkopen
gedaan in de Lidl. We hadden een winkelwagentje vol! Ik vond het met ons
tweetjes heel gezellig ;D.
Thuis maakten we als diner een croque monsieur. Deze was ook
goed gelukt en eetbaar. Oef!
Als afsluiter van onze dag hebben we onze kamer nog opgekuist.
Het was eens nodig!!
Vrijdag 31 januari 2014 (Fredag 31 januar 2014)
Onze eerste les educational van Rebecca Addleman was een feit!
Eerst stelde ze zichzelf voor om ons een veilig gevoel te geven. Daarna
schakelde zij over naar normen in de klaspraktijk. Met de hele klas mochten we
zelf regels opstellen waaraan Rebecca haar gedurende haar lessen zal houden. Ik
vind dit nu al super! Uiteraard kwamen er ook nog meer dingen aan bod. We
maakten onder andere kennis met verschillende leer- en onderwijsmethoden. Heel
interessant om later te gebruiken in de klas!
Hieropvolgend was er een internationaal diner georganiseerd.
Wie wou, mocht meedoen. Je was zeker niet verplicht. Judith en ik twijfelden geen
seconde. We wilden dit zeker meemaken.
Eerst moesten we ons verdelen in vier groepen. In elke groep moesten verschillende nationaliteiten zitten. Ook moest elke groep iets anders klaarmaken. Dit was al een hele opgave.. zeker voor mij want ik kan niet koken! Uiteindelijk had onze groep iets gevonden (wat ik had voorgesteld J).. BROWNIES!! We schreven onmiddellijk al onze ingrediënten op een lijstje. Vervolgens gingen we met de hele groep naar de winkel. Wanneer we terug bij de universiteit aankwamen, begonnen we onze kookkunsten te tonen (als er iets te tonen viel).
Onze brownies waren uiteindelijk heel goed gelukt. Ze waren DELICIOUS!!
Eerst moesten we ons verdelen in vier groepen. In elke groep moesten verschillende nationaliteiten zitten. Ook moest elke groep iets anders klaarmaken. Dit was al een hele opgave.. zeker voor mij want ik kan niet koken! Uiteindelijk had onze groep iets gevonden (wat ik had voorgesteld J).. BROWNIES!! We schreven onmiddellijk al onze ingrediënten op een lijstje. Vervolgens gingen we met de hele groep naar de winkel. Wanneer we terug bij de universiteit aankwamen, begonnen we onze kookkunsten te tonen (als er iets te tonen viel).
Onze brownies waren uiteindelijk heel goed gelukt. Ze waren DELICIOUS!!
Onze heerlijke brownies!
Het internationaal diner was dus een groot succes. Alles was
lekker en zeker voor herhaling vatbaar.
|
Op het einde van de avond was er ook een fuif georganiseerd
door de universiteit. Deze heette het ‘Vinterball’. Judith en ik hebben ons
hierbij goed geamuseerd... totdat we een halfuur moesten wachten op onze bus...
in de kou.
Donderdag 30 januari 2014 (Torsdag 30 januar 2014)
Vandaag hebben we voor het eerst les gekregen van Frantz
(leerkracht visual culture). We kregen onmiddellijk al een opdracht. Zo moesten
we foto’s trekken van bepaalde zaken in de universiteit en deze uploaden op
Instagram. Ik nam onder andere een foto van toffe hangstoelen. Daarna kregen we
uitleg over het ruimtegebruik. Aan elke ruimte gaven we een naam: flexible
room, soft-functionalism, transformation.... De opdracht hierbij was simpel. We
kozen verschillende ruimtes in de universiteit en trokken er een foto van. Deze
moesten we opnieuw op Instagram droppen. In deze les hebben we veel bijgeleerd,
én dit op een leuke manier. Zo hebben we onder andere kennis gemaakt met ruimtegebruik
dat nuttig kan zijn in de klaspraktijk. Ook hebben we een aantal interessante
zaken ontdekt: het toilet draagt bij tot soft-funcionalism. Deze ruimte heeft
dus meerdere functies. Je kan op een wc ook lezen, kruiswoordraadselen,
nadenken.... Interessant, toch?
Beste Anke
BeantwoordenVerwijderenLeuk om te lezen hoe het jullie de eerste dagen vergaan is.
Nu op school alle examens verbeterd en de punten doorgestuurd zijn, ben ik van plan vaker te komen kijken hoe jullie het stellen.
Het doet me plezier ook jullie enthousiaste leservaringen te lezen. Ik kijk al uit naar de volgende...
Veel groeten
Christel